žena ukazuje zdravé vyživené vlasy
Krása,Vlasy

V čom spočíva tajomstvo krásnych vlasov?

Vlasy predstavujú významnú súčasť našej identity, nášho výzoru a sú zrkadlom nášho vnútorného rozpoloženia. Starostlivosť o ich krásu a vitalitu je ako tkanie jemného plátna – každá starostlivo vybratá nitka pridáva plátnu nielen krásu, ale tiež pevnosť a pružnosť. Aj pevnosť a pružnosť našich vlasov závisí od toho, koľko pozornosti a výživy im doprajeme. Tak ako sa správne starať o tú povestnú korunu krásy?

Starostlivosť o suché vlasy alebo návrat k prirodzenej kráse

Suché vlasy môžu byť výsledkom mnohých faktorov. Často je to nadmerné vystavovanie slnku, používanie horúcej vody pri umývaní alebo príliš časté používanie rôznych stylingových prípravkov. Snaha o čo najlepší vzhľad tak paradoxne môže viesť k vysušovaniu poškodeniu vlasov. Kľúčovým faktorom k navráteniu vitality a lesku suchým a poškodeným vlasom je ich dôkladná hydratácia. Vyberajme si šampóny a kondicionéry s hydratačnými zložkami, ako je aloe vera alebo arganový olej, a raz do týždňa je dobré na vlasy aplikovať tiež hydratačnú masku na báze prírodných olejov.

žena držiaca zničené a suché končeky vlasov

Udržujme žiarivé odtiene našich vlasov

Farbenie vlasov dodáva výraznejší a sviežejší vzhľad, no súčasne môže vlasy poškodiť. Vyhýbajme sa preto agresívnym chemikáliám a uprednostňujme farby na báze prírodných zložiek. Po farbení im poskytnime čas na regeneráciu a chráňme ich pred vysokými teplotami. Špeciálny šampón či kondicionér pre farbené vlasy je účinným prostriedkom, ako vlasy čo najdlhšie zachovať žiarivé a zároveň ochrániť pred vysychaním.

Šediny alebo elegancia v každom veku

Šediny sú prirodzenou známkou starnutia, ale stále častejšie nachádzame medzi príčinami šedivenia aj vplyv stresu, génov, nedostatočnú výživu či jednoducho dedičnosť. Vhodný strih dobre zvolený farebný odtieň sú prvou pomocou v tomto boji. Netreba však zabúdať na to, že práve takéto vlasy potrebujú špeciálnu vlasovú kozmetiku s dostatkom regeneračných zložiek, najmä keratínu. Spoliehať sa len na kozmetiku by bolo dosť nerozumné, pretože, ako dobre vieme, krása a vitalita našich vlasov je vždy odrazom nášho vnútra, teda stravy a celkového životného štýlu. Takže vyvážená strava s dostatkom vitamínov bude tá správna cesta.

Vitamíny pre naše vlasy

Telo a vlasy sú veľmi úzko prepojené, a práve strava zohráva pri udržiavaní vitality vlasov kľúčovú úlohu. Čo naše vlasy potrebujú?

Bielkoviny

Vlasy sú z väčšej časti zložené z bielkovín, najmä z keratínu. Strava bohatá na bielkoviny, ktoré obsahuje najmä mäso, ryby, vajcia, mliečne výrobky, orechy a semená, naštartuje rast zdravých vlasov.

Železo

Práve nedostatok železa je jedným z najčastejších dôvodov vypadávania vlasov. Ak do stravy zahrniete potraviny s touto zložkou, môže to vypadávanie výrazne spomaliť či úplne zastaviť. Železo nájdeme okrem hovädzieho mäsa a pečene aj v zelenej listovej zelenine, fazuli, ovsených vločkách a sušenom ovocí.

žena, ktorá drží v jednej ruke hrebeň a v druhej ruke vypadané vlasy

Omega-3 mastné kyseliny

Tieto esenciálne mastné kyseliny, ktoré sa nachádzajú najmä v rybách (losos, tuniak) či v avokáde a ľanovom semienku, prispievajú k hydratácii vlasov a udržiavajú pokožku hlavy zdravú.

Vitamín A

Vitamín A hrá kľúčovú úlohu pri tvorbe mazu na pokožke hlavy, a tak chráni vlasy a pomáha pokožke voľne dýchať. Zdrojom vitamínu A je žltá zelenina (mrkva, tekvica, sladký zemiak, melón), rybí tuk, špenát, brokolica, ale tiež mliečne výrobky a vajcia.

Vitamín E

Vitamín E je veľmi významný antioxidant, ktorý chráni bunky pred poškodením a tzv. oxidačným stresom. Bohato je obsiahnutý v pšeničných klíčkoch a oleji z nich, ale tiež v orechoch, mandliach, slnečnicových semienkach a špenáte.

Zinok

Hrá významnú rolu pri opravách tkanív, vrátane tých vlasových. Mäso, mliečne výrobky, orechy a celozrnné obilniny sú dobrým zdrojom zinku.

Venujme viac času a lásky našim vlasom. Odmenia nás krásou, leskom a zdravím. Nech sú naše vlasy zrkadlom našej starostlivosti a symbolom našej jedinečnosti.